مرکز فرهنگی هنری شماره 5 اندیمشک یک نوبته

این مرکز از سال 1394 فعالیت خود را در یک بنای نو ساز آغاز کرده و تا این لحظه فعالیت خود را در این مکان با کارگاه های فرهنگی ، هنری و ادبی ادامه داده است.

در حال حاضر این مجموعه با مساحت 875 متر مربع  دارای :

یک سالن نمایش ، یک سالن مطالعه ، دو اتاق مخصوص برگزاری کلاس های هنری و ادبی، 1 خانه سرایداری ، 2 سرویس بهداشتی، 2 انبار   و با 3892 جلد کتاب و با مجموع 468 عضو دختر و پسر  می باشد.

خدمات مرکز : کارگاه های فرهنگی  ، هنری  و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی با گروه سنی 6 تا 17 سال 

پرسنل مرکز شامل : مربی مسئول فرهنگی ، یک نیروی خدمات، یک مربی ادبی و یک مربی هنری

خدمات فراگیر : ندارد.

روز و ساعت فعالیت : مرکز یک شیفت همه روزه بجز روزهای تعطیل صبح ها از ساعت 7:30  الی 13:30

روزهای فرد اعضا دختر و روزهای زوج اعضا پسر

شرایط عضویت در مرکز : داشتن حداقل سن 6 سال تمام تا 17 سال  و پرداخت شهریه 12 هزار تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

 

نشانی : اندیمشک – کوی فرهنگیان – جنب پارک دولت  .  روبروی ریل راه آهن .

تلفن :  42691430 – 061

مسئول مرکز : خانم فهیمه کمال فر

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/06/02 - 09:04
  • تعداد بازدید: 5815
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سی و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سی و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و چهارمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور عاطفه رنگ‌آمیز طوسی، شاعر و منتقد ادبی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

رنگ‌آمیز طوسی در این نشست گفت: شعری موفق است که متکی بر خیال و عاطفه‌ی شاعر است، در این میان باید با ایجاز همراه باشد و از کلماتی که بار معنایی ادبی دارند بهره جوید.

او در بررسی شعر سپید تأکید کرد: جان‌بخشی در آثار سپید بسیار تأثیرگذار است اما باید بیش از حد انتزاعی و دور از ذهن نباشد، همچنین موسیقی درونی و ریتم در این قالب حائز اهمیت است و شاعر با جابه‌جایی ارکان جمله و ایجاد یک به هم‌ریختی هوشمندانه و شاعرانه، جمله را از حالت عادی و نثرگونه خارج ساخته و یک اندیشه‌ی خوب و مستقل را به شعری ماندگار بدل سازد.

این شاعر و منتقد ادبی با اشاره به زبان آرکائیک در شعر معاصر، افزود: باستان‌گرایی و آوردن کلمات قدیمی در سطح زبان امروز، زبان آرکائیک نام دارد که حالت زیبایی به اثر می‌بخشد، وقتی شاعر از این زاویه با مخاطب گفتگو می‌کند یک گام جلوتر از شاعری است که به کلمات دم‌دستی اکتفا می‌کند و زبان را به حالت برجسته و ممتاز نزدیک نمی‌سازد.

و تشریح کرد: احیاء واژه‌های قدیمی به ‌گونه‌ای که در کنار کلمات امروز خوش بنشیند و توی ذوق خواننده نزند زیبا و به‌جاست. نوجوانان می‌توانند با تورق در شعر قدیم و مطالعه‌ی آثار شاعرانی چون فریدون مشیری و حمید مصدق، یک خط جهت در این مقوله پیدا کنند و خلاقانه‌تر به سرایش بپردازند.

رنگ‌آمیز طوسی، با اعتقاد به این‌که نگاه نو، کشف شاعرانه و ایجاد شگفتی و شور و شعف، از لازمه‌های شاعری است، بیان کرد: هنگام سرودن باید از مفاهیم پیچیده و مطالب شعارزده دوری کنیم.

وی شعر نوجوان را شعری دانست که باید همراه با امید و روشنی و نیک‌اندیشی برای فرداهای نیامده باشد و افزود: شرایط زمانه‌ی ما شعر را به سمت دغدغه‌های انسانی و اندوه بشری هدایت می‌کند، اما یک شعر خوب باید از قماش اشعاری باشد که مخاطب را به سرزمینی می‌برد که نه دور از ذهن باشد نه جایی که هر کس را، راه به آن باشد.

بر اساس این گزارش، بهار جهانگیری، آرمیتا آسترکی، شادان مرادی، پریا حلاج و عسل مرعشی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی محدثه الماسی و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت